Wednesday, October 20, 2010

***** cahaya mata *****


entah knp tetiba aku rse seperti ingin meluahkan ape yg ad lam fikiran aku.........

aku xtau sama ada ini cinta mahupan syg........tp aku harap jauhkan dari cinta...

asalnye.......................

kami membesar bersama,,,lau pn xselalu bertemu tp kami satu kampung(nenek ku nenek mu jua).......

aku lebey rapat dgn nye krna ingin menumpang kasih seorg abg....

ye,,,mmg xdinafikan aku juga mempunyai seorg abg,tetapi abg aku terlalu serius,,

sehingga sukar tuk bercakap isu2 yg agak open........

kadang2 kite perlukan teman tuk berbual,,,besenda gurau........

awal nye abg aku mmg selalu bergurau ngn aku,,tetapi mybe disebabkn die terlampau taksub dgn pelajaran,sampai lupe,,hubungan kekeluargaan juga perlu dijaga.....

kami mmg selalu berhubung,,,,bersms.........mmg kami rapat.....

sehinggakan,,,,mak saudara kami mengatakan yg kami mempunyai hubungan......

******cinta******

bg aku itu semua xkan wujud antara kami........

tp,,,dari niat tuk menumpang kasih,,,bertukar kpd aku ingin memilikinye.....aku ingin bersama nye sampai bila2....

tp,,,,apabila aku sudah pndai berfikiran yg lebey rasional,,,aku mula terfikir......

aku ngn die tidak setaraf..........langkah yg paling tepat.......

aku harus membuang perasaan itu sejauh2 nye...........

alhamdulillah aku sudah boley menganggap die sebagai abg n tempat berkongsi crte.....

kami tetap berhubung seperti biase,,,,Cuma.....aku agak kureng bersms dgn nye...

mybe 2 satu cara tuk aku mengelak dari perasaan tu terus merebak......

tp,,bermula thn ni,,aku selalu jgk berhubung dgn nye..........

bg aku itu perkara normal,,,krna kami sepupu,,,so msti byk perkara tentang keluarga yg ingin dikongsi......

tambahan pula,,,,selepas aku menamatkan pengajian ku di poli,,,,aku menjaga sepupu2 ku yg masih kecil....

hidup ku agak tertekan krna...aku jenis yg cepat panas baran......n bermula dari situ la aku mula berkongsi crte ngn die,,,,,n die lak sanggup mendengar bebelan ku.........

ye,,,,,sejak aku menjaga sepupu ku,,,aku sudah bertekad ingin melupakan kesemua kisah2 cinta aku yg sgt rumit n memeningkan.......

adakah aku sudah jatuh cinta pada nya,,,dan itu yg menyebabkan aku mencrita kan segala2 kesensaraan aku kpdanya??????

cinta????ssh tuk mengesan perasaan itu,,,kite akn sedar apabila kite sudah kelhilangan nye,,,,,kita aku sunyi,,,terase kosong jiwa..............

hatiku mmg kosong,,,,tp aku xidak mahu sejarah berulang........cukup la sekali aku bermadu....

aku hanya ingin bahagia....

seperti yg aku ucapkn td.....aku hrap perasaan ini bkn la CINTA..........

bkn aku memilih,,,,tp aku tau hati mu sudah penuh.........andai hati mu kosong,,,inysaALLAH.......

aku ingin memenuhkannya.............

andai aku jodoh mu,,,,,aku terima seadanya........

2 comments:

Unknown said...

kalau jodoh xkemana....... doa lah smoga dy jdi milikmu..
erm..akak i pon mcm tue.....kerja n kerja smpai lupe ap itu kluarga...kdg2 mcm pntingkn org len dr fmily sdri.. :(

~aieyn~ said...

tQ syg cz selalu ziarah blog aku.......
hahahaha