BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, May 6, 2016

.....::: Buah Hati Pengarang Jantung :::.....


selamat pagi jumaat!!!
tiap kali rindu sama ini budak, mesti belek2 gambo acah2 handsome dia
lahaiiiiii anak buah.....
hihihihihi

~ hai anty2 semua~

~knp mama ambik gambo saya ni~

~first time belajo senyum...manis jugak~

~geram tengok hp mama dia la tu~

~cak!! handsome x saya malam ni~

~yeayyy!!!!! mama beli toy~

~eeheemmmmm.............~

~best nye bila badan dah segar,,,~

~menjeling-menjeling ku bertentang,mata kita sama memandang~

~so gegurl muka die~

~ hai!!! selamat pagi~
nama saya hamzah wildan bin muhammad azri
lagi 12 hari umur saya 4bulan...
saya acah-acah dah besar je ni......


kalau dekat dah selalu ulang alik p rumah die dah ni...
nak cubit2 pipi tu,bagi labuh lagi tau....
best nak gomol2.....


.....::: Hati :::.....


assalamualaikum semua....
lama x mencoret.....hari ni tertarik dengan satu cerita....
menarik!!

**********************************************************

Seorang Syeikh berjalan dengan murid2nya. Mereka melihat ada sebuah keluarga yang sedang bertengkar dan saling berteriak.

Syeikh tersebut berpaling kepada muridnya dan bertanya : "Mengapa orang saling berteriak jika mereka sedang marah?"

Salah seorang murid menjawab : "Kerana kehilangan sabar sebab itulah mereka berteriak."

"Tetapi, mengapa mesti berteriak kepada orang yang berada di sebelahnya? Bukankah pesanan yang dia ingin sampaikan boleh diucapkan dengan perlahan saja?" Tanya Syeikh menguji murid-muridnya.


Murid2nya pun saling memberikan jawapan, namun tidak satu pun jawapan yang mereka sepakati.

Akhirnya Syeikh berkata:

"Bila dua orang sedang marah, ketahuilah hati mereka saling berjauhan. Untuk dapat menempuh jarak yang jauh itu, mereka mesti berteriak agar perkataannya dapat didengar. Semakin marah, maka akan semakin kuat teriakannya. Kerana jarak kedua hati itu semakin jauh."

"Begitu juga sebaliknya, di saat kedua insan saling jatuh cinta..", lanjut Syeikh.

"Mereka tidak saling berteriak antara yang satu dengan yang lain. Mereka berbicara lembut kerana hati mereka berdekatan. Jarak antara kedua hati sangat dekat."

"Bila mereka semakin lagi saling mencintai, apa yang terjadi? Mereka tidak lagi bicara. Mereka hanya berbisik dan saling mendekat dalam kasih-sayang. Pada Akhirnya, mereka bahkan tidak perlu lagi berbisik. Mereka cukup hanya dengan saling memandang. Itu saja. Sedekat itulah dua insan yang saling mengasihi."

Syeikh memandang muridnya dan mengingatkan dengan lembut:

"Jika terjadi pertengkaran di antara kalian, jangan biarkan hati kalian berjauhan. Jangan ucapkan perkataan yang membuat hati kian menjauh. Kerana jika kita biarkan, satu hari jaraknya tidak akan lagi boleh ditempuh."



**********************************************************

ada betul nya jugak kan...
time bercinta, berbisik pun dengar....
time marah,,,,,huhuhuhuhuhu

=)