Friday, October 22, 2010

.......::: 22/10/2010 :::.......


entah la,,,aku xtau cmne nk luahkan pe yg aku rse skrg..........


aku suke jge dak2 ni,,,,,laupn kadang2 dieorg nakal.....


kwn2 aku plak kdg2 mcm salah kn perasaan aku,,,kdg2 mcm bersetuju ngn yg aku rse.....


aku bkn nk lebey pn,,,,aku cume nk mak sdere aku 2 bertolak ansur ngn aku.....


dulu,,time mula2 dtg die ckp juz jge 2org ank die,,,xyah bt kerje2 len

aku pn dari awal2 lg da ckp aku xnk msk sbb aku xpndai.....

tp skrg ni 4org ank2 die aku jge...aku bt semua kerje umah,,,basuh ken bju die,,lipat kain,,,,kemas umh,,,mop lntai....

ni semua anak2 die ad kat umh,,aku kne masak,,,,,balik kerje pn lewat2 mlm.....mula2 kdg2 je,,tp makin lame makin kerap....

n skrg setiap hari....wekend pn kerje.....aku xberkira pn...cuma aku nk die faham......


die kn ad tanggungjawab kat family die,,lau kerje byk sekali pn,,,family kne utamakan sbb 2 perempuan xdigalakkan kerje.......

tugas mencari duit tugas suami,tp lau si isteri nk tolong xsalah tp jgn smpai mengabaikan tanggungjawab.....


kwn aku cakap,,aku dibayar gaji kan tuk bt kerje.......duit?????????????

byk mne pn still xleh bayar kesemua penat lelah......cara nk bals pe yg org bt bek kat kite,,,

cuba faham kehendak die.....sesekali...cube penuhi kemahuan die.....if xmelampaui batas....


kwn aku ckp,,,die kerje lebey masa sbb nk dapat duit lebey.......

da 2 husband die pn kerje gak,,,xkn cukup lg....dari pagi smpai mlm bru tutup kedai.....


kwn aku cakap aku xleh nk sama kn keadaan aku dulu ngn sekarg....

dulu aku ni jenis yg suke bersendirian.....tp lam kls aku byk gak mulut......mksd kat cni,,lau pn aku ni jenis happening,,aku still perlukan waktu tuk berseorangan.........

tp sekrng,,,aku xde mse tuk bersendirian,aku bkn nk tiap2 hari,,,,cukup la sekali sebulan.....


adik aku pn faham situasi aku,,,knp mak aku xfaham aku???

die lebey menang kan adik die dari anak sendiri,,

die selalu pesan kat aku,,,

kerje umh 2 kongsi2 la bt ngn che de,tp aku tgk kerje umh semua aku bt...

anak 2 kongsi2 la jage die pn penat gak kerje,tp anak die pn aku yg jaga smpai lewat mlm,,,die balik anak da tdr......

dgn che de 2 jgn la bt masam muke bile die balik kerje,tp seingat aku,,,aku xpernh xtegur die lau time die balik.....aku siap berborak g ngn die if die xpenat.......

pe lg yg ptt aku bt??????


sok mulanya aku jnji nk keluar ngn adik aku,,,nk g jln2.....die tau aku agak tertekan bile terkurung je kat cni,,aku da biase bebas,,,,

if duk umh pn aku bkn kluar round2 tp aku ad mase tuk kluar mcm g kedai ke....g bank ke,,,,hntr n ambik adik g sek ke...

tp disbb kan ayah sdre aku nk balik batu pahat,,,aku xjadi kluar ngn adik aku...........aku xkisah jnji aku dpt kluar,kat batu pahat aku dpt kluar ngn kazen aku...


die xbg aku kluar sok ngn kazen aku alasan die sbb tkut org ckp pape.....knp nk fikir pe yg mak mentua n ipar2 die ckp,,,

sptt nye die pikir aku,,,aku yg tolong die kat umh ni,,,,,aku xpernh bersuara langsung....aku bkn xnk bla awal2,,,,pas siap2 msk,,aku kluar la......

aku nk gak enjoy...aku muda lg.....xkn nk beban kn aku ngn tanggungjawab yg aku xleh pikul lg......


mlm t b4 balik batu pahat aku nk try talk ngn makcik aku 2....aku nk ckp semuanye.....tp bkn la smpai mengungkit......

aku nk bgtau aku nk kluar gak,,lam kul 11 or kul 12 g2.....time 2 msti da siap msk2 kn.....


aku nk bebas dari dak2 2 walaupn sekejap xpe,,,dari langsung xde......

bkn aku benci dak2 2 tp ragam dieorg kadang2 mencabar kesabaran aku.....


hope dpt la keluar......aku perlukan masa tuk diri aku........


amin.....


No comments: