BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, April 12, 2016

.....::: ALLAH know's what the best :::.....


Assalamualaikum........
selamat malam semua.....
kali ni rajin pulak mengupdate blog....

kali ni aku nak bebel pasal..................

ah korang layan je la pict bergambo kat bawah ni......

********************************************************************
setiap manusia, sifat die sama je...
bila berhadapan dengan masalah baru nak ingat kepada sang pencipta....
(dah lumrah beb...)
tapi, betapa sayang nya DIA kepada kite, Dia sanggup dengar jugak luahan hati kita...


kita merayu bila kita ada masalah.....kita meminta semua keajaiban yang perlu untuk menyelesaikan masalah kita....


bila tak ditunaikan, kite merayu lagi....


kita mengadu nasib lagi.....kerana kita rasa kita patut dapat bantuan dari DIA...


dan akhirnya, kita dapat satu petunjuk......


tapi malangnya, petunjuk itu mustahil untuk kita lakukan....
sesuatu yang diluar kemampuan kita....
(pada fikiran kita....mana mungkin aku boleh lakukan sebegini)


tetapi masalah kita kian menghimpit kita.....p
enyelesaian yang kita dapat nampak agak mustahil untuk kita laksanakan...


keadaan makin gentir, sama ada kita mahu teruskan juga dengan masalah kita dengan tanpa memcuba atau pun mencuba untuk lakukan sesuatu dan kemudiannya kita menanggung akibat kesemuanya


(daripada aku langsung tidak mencuba, baik aku mencuba terlebih dahulu.......)


mula2 kita akan rasa sangsi dengan tidakan yang kita ambik......tapi jika semua perjalanan kita berjalan dengan lancar....itu tandanya kita berada di landasan yang betul


walaupun kita agak kurang yakin, tetapi............
kita harus berani...

now see!!!! awak dapat satu lagi peluang baru untuk terus hidup...


walaupun agak susah untuk bangkit semula....
sekurang-kurangnya, kita masih diberi peluang...


********************************************************************

ini la kehidupan.......

=)

0 comments: