BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, February 12, 2012

.......::: Puding triffle :::...


2 hari pas aku ngn mak aku duk bt kuih ni la.....best sgt...
tp sekarang puding ni dah bis la....sowi..hahahahahaha

~PUDING TRIFFLE~



aku guna bahan-bahan ni tuk bt kuih ni :

@ 1 tin susu cair
@ 1/2 tin susu pekat
@ 2 tin campuran buah-buahan koktail
@ air
@ 1 kotak kristal jelly
@ 2 biji  telur
@ 1/2 cawan tepung jagung
@ 1 penutup perisa vanila
@ 2 biji kek swiss roll


HOW TO MAKE IT????


mula-mula..potong kek tu n susun rapat2 lam bekas.....


korg kene sumbat kek ni bg rapat..jgn ad ruang pn sbb nanti lapisan putih tu akan turun ke bawah lau korg xsusun rapat2....

pastu tuk lapisan atas tu....yg warna putih...
korang masak smpai ianya pekat....
bahan2 die...
1 tin susu cair
1 tin air
1/2 tin susu pekat
1 penutup perisa vanila
1/2 cawan tepung jagung(dan bancuh,jgn cair sgt)
2 biji telur
@air dari campuran buah-buahan koktail
korg msukkan sekaligus kemudian kacau sampai pekat....
dah pekat korg tuang la kat atas kek yg lam bekas td tu...


kemudian korang tunggu lapisan ni agak keras ckit...
baru susun buah2 koktail....


bila dah siap susun semua ni,,boleh la kita bt lapisan paling atas tu....

satu kotak kristal jelly
4 cawan air...
masak mcm nk bt agar2....
masak smpai mendidih.....
kemudian tuang ke atas acuan td tu...
*tuang berhati2 nanti warna putih akan nek bercampur dengan warna jelly



dah siap.....bila sejuk korg masukkan lam peti ais....bila dah keras!!!!........
pe lg makan la.... 


opppppppppppppssssssssssssssssssss...........
sebelum tu aku gunakan jelly yg jenis ni tau



~selamat mencuba~

6 comments:

nur chahaya Abadiey said...

ad typo kt agar2..... :D Check balik..respi dah ok kot.. gud job..

kamoo buat sy jeles..

~Ain Rosli~ said...

ok dah baiki!!! :D thankz sbb sedar slh ejaan...

jeles???bt la lagi...tp kali ni betul2 menjadi...die nye jelly tu xkeras mcm yg kite bt hari tu....
so,,,cnfm 4 cawan air...kurang ckit dri4 cwan pn ok!!....

:D

nur chahaya Abadiey said...

Okess..boleh cuba ni sbb ia memg sdp.. :)

~Ain Rosli~ said...

kan,,,sedap...
dulu aku xsuke sbb susu...tp lama2 dah bolh mkn...sbb stwbery n swiss roll coklat!!....

senget x?

syimlurfe said...

nyum2..hehe nnti nk try la wat kt uma.. hehe

~Ain Rosli~ said...

syimlurfe : sila la cuba...mcm2 cara ad,,tp sy guna cara ni :)
xterlampau muak sgt bila mkn...