BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, November 5, 2010

::::: nothing 2 say...juz wont 2 share :::::


eeeeemmmmmmmm,,,,,,
cmne nk mula erk...........
korg,,,,kite ni kn....umur stiap hari makin meningkat....
bg yg knl aku msti korg tau umur aku brpe kn...........
bg aku,,ni mse yg sesuai tuk kite belajar byk ilmu ttg kehidupan.....
xkisah la kehidupan ape pn,,,,,
selagi die beri kite impak yg bek......
go on.................

ayah aku selalu pesan,,,,if kite kerje kite kne ikhlas n amanah......
ramai org anggap amanah 2 dari skop wang.....
tapi bg aku...amanah 2 byk.....
amanah dari segi tanggungjwab yg diberikan pd kite.....
amanah dari segi masa kerje....

yg aku nk share kat sni,,,
ttg masa kerje...............ramai org tergila2 kan OT right????
yes,,,,,,,,OT 2 blh tmbh pendapatan kite sbb die dibyr ngn kadar yg mahal dari gji biase....
tp kite kne ingt......duit yg hasil dari OT 2 kite akan guna tuk kehidupan seharian
bagi yg da khwn,,,,duit 2 nk sara keluarga....
tp if OT sebb byk kerje btul2,,,,,,it's ok....
tp ad setengh yg bt OT time mlm tp time kerje yg sebenarnye......
mengulor.....
korg rse pe status duit 2???halal ke.......atau haram???
2 semau ALLAH yg tentukan.....tp duit 2 kite bg kat fmly mkn,,,
berkat ke???nanti akan bg kesan x kat anak2 kite....
seingt aku,,,ad kisah sahabat nabi muhammad.....

dimana,,,sahabat 2 menghafal alQuran,,,,,,
blh dikatakan semua surah lam alQuran die dpt hafal tetapi
ad satu surah yg payah sgt die nk hafal.......
sahabat bertanya kpd nabi,,,n nabi mnjawab,,,,pemakanan......
sahabat pn bertanye kpd ibu nye....
rupa2nye,,,semasa sahabat kecil..ibunye pernah meninggalkn nye di rumah jiran.....
n semase sepeninggalan itu,,die menangis kelaparan....
maka jiran nye memberikan susu lembu kpdanye......
rupa2nye,,,lembu itu pernh makan rumput di kawasan org len dimana tuan punye padang itu tidak tau.......
hanya disebabkan susu yg diminun sekali tu sahaja,,telah memberi kesan kpdnye....
apatah lagi yg kite mkn hari2.....

aku bkn nk ckp aku bek,,,aku pn xkerje lg......tp ilmu yg kite ad ptt kongsi sama2..

2 comments:

The Great Victory said...

salam..syukran ain atas perkongsian ilmu n sebagai peringatan kepada diri kita yang selalu alpa dan leka terhadap Allah...kita umat islam mmg kene menjaga pemakanan kite dari mane sumber nya,halal ke haram ke..sebab semua itu akan menjadi darah daging kita.kalau makanan itu tidak halal selama 40 hari lah doa kita x diterima..Nauzubillahi min zalik! ingat-mengingatilah sesama kita akan Allah dan Rasulullah saw pun ada bsabda sampaikanlah dariku walaupun sepotong ayat..wallahua'lam..

sagittarius gurlz said...

wsalam.......
tQ fauzan......ain pn sekadar berkongsi pe yg tau...
lau salh tolong btulkn,,,,tkut jd len... :)