BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, February 25, 2012

.......::: 27/02/2012 :::.......


assalamualaikum......
pe khbar korg,,dah lama lak xupdate entry lam blog aku ni...
al-maklum la...baru masuk sem baru kate kn,,so agak bz la
(bz ke???mls sebenarnye....hahahahaha)

sem ni?????
i got new romate...
so,,,sepanjang 3 sem kat UUM ni....aku dah ad 3 romate n 3 bilik...
huh!! mcm org xsetia lak kn....asyik bertukar pasangan je...
hahahahahaha....
2sem yang pas,,bilik aku aras bawah,,so xyah la nk nek2 tangga tuk sampai ke bilik kn..
tp,,agak malang sem ni,aku terpaksa mendaki sedikit...
but....
it's ok la kn dari kne pindah DPP len..masak gak tuh!!...

pe lg erk.....
jadual aku sem ni setiap hari ad kls..nk bt cmne kn...as a student kne la terima dengan hati terbuka...

eeeeemmmm........
tu je la kot tuk masa ni....
nite u all....

=)

Sunday, February 12, 2012

.......::: Puding triffle :::...


2 hari pas aku ngn mak aku duk bt kuih ni la.....best sgt...
tp sekarang puding ni dah bis la....sowi..hahahahahaha

~PUDING TRIFFLE~



aku guna bahan-bahan ni tuk bt kuih ni :

@ 1 tin susu cair
@ 1/2 tin susu pekat
@ 2 tin campuran buah-buahan koktail
@ air
@ 1 kotak kristal jelly
@ 2 biji  telur
@ 1/2 cawan tepung jagung
@ 1 penutup perisa vanila
@ 2 biji kek swiss roll


HOW TO MAKE IT????


mula-mula..potong kek tu n susun rapat2 lam bekas.....


korg kene sumbat kek ni bg rapat..jgn ad ruang pn sbb nanti lapisan putih tu akan turun ke bawah lau korg xsusun rapat2....

pastu tuk lapisan atas tu....yg warna putih...
korang masak smpai ianya pekat....
bahan2 die...
1 tin susu cair
1 tin air
1/2 tin susu pekat
1 penutup perisa vanila
1/2 cawan tepung jagung(dan bancuh,jgn cair sgt)
2 biji telur
@air dari campuran buah-buahan koktail
korg msukkan sekaligus kemudian kacau sampai pekat....
dah pekat korg tuang la kat atas kek yg lam bekas td tu...


kemudian korang tunggu lapisan ni agak keras ckit...
baru susun buah2 koktail....


bila dah siap susun semua ni,,boleh la kita bt lapisan paling atas tu....

satu kotak kristal jelly
4 cawan air...
masak mcm nk bt agar2....
masak smpai mendidih.....
kemudian tuang ke atas acuan td tu...
*tuang berhati2 nanti warna putih akan nek bercampur dengan warna jelly



dah siap.....bila sejuk korg masukkan lam peti ais....bila dah keras!!!!........
pe lg makan la.... 


opppppppppppppssssssssssssssssssss...........
sebelum tu aku gunakan jelly yg jenis ni tau



~selamat mencuba~

Sunday, February 5, 2012

........::: 05/02/2012 :::.......

assalamualaikum......
hari ni semua orang tau kn yang hari ni merupakan...
hari kelahiran rasul junjungan kita....
NABI MUHAMMAD S.A.W

sama-sama lah kita mengamalkan segala amalan yang dilakukan oleh rasul junjungan kita...


**********************************************************

eeemmmmmmm.......
ttg aku lak....

i'm happy now....
y???
bcoz......
bende yang selama ni merungsingkan kepala aku dah settle...
tp xsemua la....ad satu dua masalah yang dah settle..


FIRST
.....::: tentang no bilik dekat DPP(dewan penginapan pelajar) :::.....
alhamdulillah selepas setiap hari aku mengintai portal aku...
akhirnye,,,tempat yang kosong itu telah terisi....
walaupun no yang tercatat pada ruangan itu agak besar....
tetapi aku cukup rse bersyukur......
korg tau kenapa aku rasa sgt bersyukur...
sbb nye aku masih lagi berada di DPP yang sama macam sebelum ni....
dan aku xpayah bersusah hati memikirkan perkara yang len lg...
seperti masalah kenderaan untuk mengankut barangan jika berpindah ke dpp len....


SECOND
.....::: tentang tiket ke UUM Sintok Kedah :::.....
sekali lagi aku panjat kn kesuyuran kerana,,,bnde yang aku risaukan sudah dileraikan...
terima kasih kerana DIA sudi membantu aku...
walaupun bantuan yang dihulurkan agak kecil tetapi dalam keadaan sekarang..
bantuan yang dihulurkan sangat2 membantu meringankan beban fikiran aku...
alhamdulillah tiket tuk aku balik ke UUM Sintok, Kedah sudah dibeli...
insyaALLAH jika tidak ada aral yang mendatang....

banyak betul berita gembira yang aku dapat semalam...
hope pada 9.2 nanti ad lagi berita gembira tuk aku....


=)