BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, May 20, 2011

......::: 20/05/2011 :::.....


lama tul x merapu lam ni....
hahahahaha.......
still mls nk stdy tp up ckit la dri sblm ni..
alu sblm ni lg mls!!!!!
hahahahaha.........

lama tul xtgk al-kuliah...
alu time jge ank2 dulu,,,setiap minggu blh tgk,,,xkn mis pn....
huhuhuhuh....
skrg,byk bt bnde len n..
alpa....

manusia kn....

~Al-Kuliah~
::: kasih sayang :::
best gak....
role model die ayam...bapa ayam....

Tuesday, May 17, 2011

........::: 17/05/2011 :::.....


hai...hai.....hai......
lamatul aku xconteng lam blog aku ni....
lau msuk kn entry pn yg aku copy dari mne2.....
huhuhuhu......
xsempat nk reka ayat kot....stdy la kate kn...
(tp aku stdy ke???????)...

hari ni cuti hari wesak!!!!
so semua org xde paper...hahahaha

aku nye jadual exam lak....

9.5 pengantar percukaian
10.5 english for communication 1
15.5 kenegaraan
16.5 pengantar pengurusan
23.5 pengantar sains sosial
24.5 pengurusan kewangan 1
26.5 mikroekonomi


4 paper da pas....lagi 3 paper...
xtau la cmne result sem ni....
sesungguh nye aku sudah xde hati nk teruskn dgree aku ni.....
huhuhuhuhu....
teringin nk kerje lak kot....

ha,,,,sebut sal kerje..........
b4 aku msuk U ni aku ad g interview kerje kat "felcra"
huhuhuhuhu..........
aku,,tehan,, n gee......
n die org berdua dapat tau kerje tu
mula kerje 1.6 ni....
jawatan da tetap tp percubaan selama 6bulan....
lam masa 6bulan tu lau bt kesalahan akn dibuang....
gaji pn ok!!! RM1368 tanpa elaun pape....
tp 6bulan tu kerje kat KL la...
after 6bulan bru die agihkn kat mne2.....
aku????setakat ni xde surat pn yg smpai umh.....

dapat pn aku happy....
xdapat pn aku happy.....
tp yg mana aku lagi happy aku xtau....
aku mmg betul2 serah kn nasib aku pada DIA......


Monday, May 16, 2011

@PILIH PASANGAN YANG SESUAI@

Jangan sesekali jatuh cinta dengan seseorang yang sangat berpotensi.Wang dan rupa bukanlah penyuntik cinta sejati. Terlalu banyak pasangan memilih teman hidup yang sebegini dengan harapan mereka berpeluang menikmati segalanya. Secara jujur,tanyalah pada diri sendiri quot; Dapatkah aku mencintai dia dengan cara yang sebenarnya tanpa harapan untuk berubah?” Jika tidak,buatlah keputusan untuk cari yang lain.



@JANGAN TERBURU-BURU@

Jangan menurut kehendak nafsu seks. Pasangan yang melakukan hubungan seksual akan mencipta suatu keintiman yang salah dan boleh menuju ke arah kekecewaan.



@PERCAYA AKAN KELEMAHANNYA@

Jangan mengabaikan keputusan untuk memiliki sesuatu hubungan atau perkara yang diingininya. Misalnya jika pasangan membuat suatu pernyataan seperti,’ Saya tidak melaksanakan komitmen dengan baik’, percayalah dia. Anda seharusnya tanya pada diri sendiri: “Adakah dia sudah bersedia menghabiskan sepenuh waktu untuk aku atau semata-mata untuk hobinya kemudian baru mengingati aku.”



@TUTUP MULUT@

Jangan cuba menceritakan tentang keburukan atau kelemahan pasangan kepada rakan. Bertanggungjawab dalam mengungkapkan perasaan anda terhadapnya dan saling merahsiakan antara satu sama lain.Cara sebegini dapat mengelakkan daripada berlakunya sesuatu konflik dan hubungan emosional anda berdua.



@TERIMA SEADANYA@

Terima pasangan dengan niat hati yang ikhlas.Bukan hanya sewaktu bercinta, pada awal perkahwinan dan sewaktu berbulan madu,tetapi amalkan date night sekali seminggu.



@JADI PEMERHATI@

Bersikap pemerhati kepada pasangan. Cuba memerhati dan memahami tingkah laku dan pemikirannya. Paling penting, sentiasa mengambil berat setiap apa yang berlaku. Ini mengelakkan daripada pasangan berani menipu dan cuba melakukan sesuatu di luar jangkaan.



@BUKTIKAN SIAPA DIRI ANDA@

Fokus pada setiap perkara yang anda gemari dan tidak daripada pasangan,serta cuba berbincang cara bagaimana menyelesaikan masalah tersebut berdua.



@MR. RIGHT KEMBALI@

Sedang asyik bercinta,orang yang pernah terpaut di hati anda suatu masa dahulu,tiba- tiba muncul di hadapan.Bagi anda yang menghadapi masalah sebegini,adalah suatu perkara sukar untuk diselesaikan ,bukan? Parasaan buntu dan bercelaru tentunya datang dan memaksa diri membuat keputusan. Buat keputusan agar tidak menyintainya lagi. Lupakan segala sejarah silam dengan memulakan kehidupan dan cinta yang baru.



@BUKAN PERIGI CARI TIMBA@

Anda tidak pernah merasakan bahawa cinta sejati seperti objek yang keras seperti seolah-olah berkelakuan syok sendiri. Malah anda haruslah sama-sama berinteraksi dan berbincang terhadap apa yang berlaku dalam perhubungan.



@HARGAI DIRI SENDIRI DAN PASANGAN@

Hubungan yang sihat akan meningkatkan penghargaan diri dan pasangan. Untuk memperoleh hubungan yang lebih harmoni, setiap pasangan perlu menghargai diri sendiri dengan cuba mengungkapkan kata-kata romantis atau lakukan sesuatu kejutan terhadap dirinya.



=)

Saturday, May 14, 2011

......:::Renungan Bersama :::.....




Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu ....
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz


Manusia - Nak makan, laparlah ??
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah....
Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? ..


Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!


Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat.....
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?


Manusia - Azan sudah kedengaran.. ..
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?.


Manusia - Eh, eh.... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !
Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..


Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? ..


Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah?


Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. .... (kalau sempatla)


Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu ....
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh?


Manusia - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu....


Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
1... Anda - Patutke aku biarkan teks ini tetap di sini..
2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (sebarkan ini)
3. Syaitan - Tak payahlah sebuk2 biar je disini..kalo boleh delete je..




=)

........::: Tip Perkahwinan :::.......



1. KETIKA MENCARI CALON
Janganlah mencari isteri, tapi carilah ibu bagi anak-anak kita. Janganlah mencari suami, tapi carilah ayah bagi anak-anak kita.

2. KETIKA MELAMAR
Anda bukan sedang meminta kepada orang tua/wali si gadis, tetapi meminta kepada Allah melalui orang tua/wali si gadis.

3. KETIKA AKAD NIKAH
Anda berdua bukan menikah di hadapan penghulu, tetapi menikah di hadapan Allah.

4. KETIKA RESEPSI PERNIKAHAN
Catat dan hitung semua tamu yang datang untuk mendoa’kan anda, kerana anda harus berfikir untuk mengundang mereka semua dan meminta maaf apabila anda berfikir untuk BERCERAI kerana menyia-nyiakan do’a mereka.

5. KETIKA MALAM PERTAMA
Bersyukur dan bersabarlah. Anda adalah sepasang anak manusia dan bukan sepasang malaikat.

6. SELAMA MENEMPUH HIDUP BERKELUARGA
Sedarilah bahawa jalan yang akan dilalui tidak melalui jalan bertabur bunga, tapi juga semak belukar yang penuh onak dan duri.

7. KETIKA RUMAH TANGGA GOYANG
Jangan saling berlepas tangan, tapi sebaliknya justru semakin erat berpegang tangan.

8. KETIKA BELUM MEMILIKI ANAK
Cintailah isteri atau suami anda 100%

9. KETIKA TELAH MEMILIKI ANAK
Cintailah isteri atau suami anda 100% dan cintai anak-anak anda masing-masing 100%.

10. KETIKA EKONOMI KELUARGA MERUDUM
Yakinlah bahawa pintu rezeki akan terbuka lebar berbanding lurus dengan tingkat ketaatan suami dan isteri.

11 .KETIKA EKONOMI BERKEMBANG
Jangan lupa akan jasa pasangan hidup yang setia mendampingi kita semasa menderita.

12. KETIKA ANDA ADALAH SUAMI
Boleh bermanja-manja kepada isteri tetapi jangan lupa untuk bangkit secara bertanggungjawab apabila isteri memerlukan pertolongan Anda.

13. KETIKA ANDA ADALAH ISTERI
Tetaplah berjalan dengan gemalai dan lemah lembut, tetapi selalu berhasil menyelesaikan semua pekerjaan.



**********************************************************

sekadar berkongsi pembacaan saya....
=)

Friday, May 13, 2011

.......::: jgn marah tau :::.......


Situasi-situasi yang berlaku ketika bergayut ngan bf/gf korang :


1. Tepat pukul 11 atau 12 malam mesti korang dah pegang henset korang..Sama ada tunggu panggilan atau korang yang akan call! Ada yang akan SMS tanya "Bz ke tak? Nak call nih" .....


2. Bila bergayut kadang2 tak kira tempat...Banyak port yang korang conquer.. Ada yang kat koridor..Ada yang depan pintu... Atas katil... Di meja study... Macam2... Masa ni dah tak kesah dah pukul 2 3 pagi pun sanggup gayut kat luar bilik asrama korang semata-mata dapat cakap ngan yang tersayang.... Kekasih punya hal, hantu2 dah tak takut dah!


3. Bila gayut punya gayut sampai mengantuk tapi si kekasih nak cakap lagi... Cakap2 sampai terlena.. Besok pagi pakwe/makwe call kata " Semalam dah tido eh? I panggil tak sahut2".. Dah mengantuk tapi taknak gtau sebab xmau kecewakan dia...apa daaaa~~


4. Tengah dok syok cakap telefon, tiba2 "tuuutt" call putus... Mula2 try call balik tak dapat.. Then check balance topup dah habis..Yang sang kekasih pun takde kredit.... Haa tyme ni la sibuk buat SOS topup la..Credit Advance la...Pi bilik kawan yang jual topup laaa...macam2...siap suruh ayah,mak, kakak dan abang pi topupkan..ish3!


5. Bila syok dok gayut atas katil tiba2 roomate nak tido dah..."Alamak,takkan nak gayut depan dia! Nak gayut di luar takut...Kalau gayut depan dia,nanti dia dengar aku bermanja-manja ngan kekasih aku lak" Bila dalam dilemma camni last choice ambik bantal cover!


6. Masa awal-awal call cakap la benda harian yang dibuat...Makan apa...Jumpa sapa...Aktiviti menarik yang dibuat...Then masuk part 2 plak dalam perbualan iaitu part gaduh-gaduh manja lak... Then masuk part ke 3...part pujuk memujuk pulak...Last2 BAIK balik...Banyak part sungguh laaa...


7. Kadang-kadang bila dah tak tahu nak cakap apa, pasang loudspeaker dan bagi roomate2 dengar sekali...Tyme ni semua pakat kerumun nak tanya soalan kat kekasih korang.. Nak menyibuk laa..nak mengusik laa... Nak buat Edisi Siasat laa... Yang roomate/kawan2 korang ketawa terbahak2 dengar kekasih kita bagi jawapan....


8. Ada kes di mana tengah dok gayut then gaduh besar... Tyme ni (kalau perempuan memang menangis laaa) dan akan terus matikan telefon.. Haa mulalah pakwe ni call atau mesej si roomate korang supaya tolong bagi dia cakap ngan korang.... Tak pasal2 jadi orang tengah pulak....


9. Bila akhir perbualan mestilah nak sebut " I LOVE YOU" atau " MISS YOU" tapi kita xsebut kuat-kuat...Malu kena ejek ngan roomate kalau dengar.....Oya, last sekali mesti ada "Mmmuuuaaahhh mmmuuaahhh" tu pun bagi kiss sesenyap mungkin... Malu punya pasal...tapi tetap nak bagi...


10. Haaa...ini memang satu situasi yang mana2 couple pun akan alami... "Awak letaklah dulu..." "Tak Nak... Nak awak letak dulu..." "Ala..semalam saya dah letak.. Hari ni awak pulak letak!" "Ala...jom kita letak sama2 k?Awak kira la sampai 3" "OK....1...2....3..." Hmmm...sampai ke sudah tak letak2....


*********************************************************************


aku ad bace kat note siape tah bab ni,,,,,

nk tergelak pn ad bace....

hahahahahahaha....


=)

Monday, May 9, 2011

.......::: se saje copy :::......


Terkadang kita terfikir :
Adakah kita bertemu dengan orang yang salah?
Teman sekerja yang tak 'ngam'?
Kawan - kawan sekolah atau universiti yang tidak boleh nak buat geng study?
Housemate yang menyakitkan hati (sebab tak pandai membasuh pinggan, bercakap menggunakan kata-kata yang pedas, dan sebagainya) ?
Ataupun kekasih yang tiba-tiba dirasakan tak serasi?
(atau mungkin juga adik beradik, keluarga yang kita tidak boleh fahami perangai mereka?)
((ingat, entry ini bukan hanya untuk cinta-cinta sahaja, okey?))
Kerana hakikatnya, kita akan bertemu dengan ramainya manusia yang menjengkelkan hati kita, dan sangat sukar untuk kita bersama dengan mereka.
Pelbagai ragam dan karenah manusia yang dapat kita temui di dunia ini.
Kerana berlainannya manusia itu adalah untuk apa .....
يَـٰٓأَيُّہَا ٱلنَّاسُ إِنَّا خَلَقۡنَـٰكُم مِّن ذَكَرٍ۬ وَأُنثَىٰ وَجَعَلۡنَـٰكُمۡ شُعُوبً۬ا وَقَبَآٮِٕلَ لِتَعَارَفُوٓاْ‌ۚ إِنَّ أَڪۡرَمَكُمۡ عِندَ ٱللَّهِ أَتۡقَٮٰكُمۡ‌ۚ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ۬
"Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal." - [Al Hujurat: 13]
Untuk lita'arafu..
Untuk berkenalan. Untuk mengetahui, memaknai manusia lain.
Untuk menyedari betapa beruntungnya kita, mahupun rendahnya kita berbanding manusia lain.
Untuk kita sering berlumba-lumba menggapai taqwa tanpa membeza-bezakan manusia lain.
Namun, tentu kita akan bertemu dengan manusia yang tidak serasi dengan kita serta berlainan segalanya.
Sehingga sekecil-kecil perbezaan kita menjadi besar dan dijadikan hujah untuk menjauhkan diri, apatah lagi terkadang sehingga memutuskan silaturrahim.
Walaupun diri kita dengan dia, satu aqidah, satu kefahaman dan satu cinta pada Allah..
Dan kita bertanya, mengapa diri kita dan dia, begitu jauh sekali?
Di situlah, kita kena sentiasa berusaha untuk mencari titik persamaan...
Kita takkan pernah bertemu dengan orang yang salah.
Takkan!
Kerana Allah telah menakdirkan setiap saat dan inci dalam kehidupan kita.
Setiap takdir itu merupakan satu ketetapan Allah buat kita, merupakan sesuatu yang terbaik buat kita.
Dan setiap manusia yang kita temui itu, tentu memberikan makna sesuatu pada kita.
Walaupun banyaknya kejengkelan hati kita pada dia.
Namun, tentu sebenarnya mereka yang 'salah' itu sendiri banyak mengajar kita: 'akan kekurangan diri kita sendiri.'
Bukankah seorang musuh itu terkadang lebih jujur daripada seorang sahabat sejati, yang dipetik dari kata-kata hikmah Arab.
Setiap jodoh dan pertemuan tentunya telah ditetapkan oleh Allah,
Untuk kita belajar sesuatu darinya.
Tak pernah kita bertemu dengan orang yang salah ... semua yang kita temui adalah stesen-stesen perhentian untuk mengutip hikmah, buat bekalan di dalam perjalanan.
Percayalah, kadang-kadang di awal pertemuan akan banyak berlaku perkelahian, salah faham dan ketidak seragaman.
Namun masa akan mengambil alih, memberi peluang makna kefahaman masuk ke dalam jiwa kita yang jernih.
Kerana kita pada hakikatnya, punya hati yang satu, matlamat yang satu, dan tentu cinta yang satu, hanya kepada Allah.
Ikatan hati manakah lagi yang paling kuat selain dari Allah?
Kerana itu, di setiap perselisihan, mahupun ke tidak serasian, kembalilah semula kepada apa yang akan dapat menyatukan kita.
Itulah dia Allah.
Kerana dihitung perbezaan-bezaan, memang akan semakin menjadikan hati kita jauh.
Namun, those does not matter, sebab Allah sahaja yang membinakan hati kita Insya-Allah.
And He Knows best.
Wallahua'lam.
Bersabar, dan teruslah berdoa.
Allah itu pasti menetapkan sesuatu yang terbaik buat kita, jika kita benar-benar yakin akan Dia..

.......::: >.< :::.......

***PERIHAL TENTANG ANAK KEDUA***


@ANAK MANJA Emak@

sebab apa2pun mesti dia akan utamakan Emak. apa sikit Emak!!!


@ANAK DEGIL@

Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGANG .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan...


@TAK PANDAI PUJUK@

memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia...


@BERCINTA@

Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …


@HITAM / PUTIH@

Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi...


@HATI@

No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka...


@BERDIKARI@

very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..TP mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ...


@ARAHAN@

anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri...


@PEMAAF & caring@

tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah...


@PAKAIAN@

Seorang yang simple...


@CEPAT KESIAN DEKAT ORANG@

Cepat sangat berasa kesian dekat orang lain.. hati mudah tersentuh...


@HAPPY Go LUCKY@

Sangat periang..ceria dan suka ceriakan orang lain...Tapi kalau time die sedih memamg susah nak tau sedih ke gembira...



aku ke mcm ni????lau korg knl aku korg blh nilai aku....


=)


.......::: 09/05/2011 :::.......



bru je bis exam tax.....
mkn,,,,solat...
ingt nk tdr sat....tp sok nye xtgk lg....
adui mls nye.....


Saturday, May 7, 2011

........::: 07/05/2011 :::.....



eeemmmmmm..........
hari ni hari sabtu,tp blh lak aku ingt hari ahad....
hahahahahaha........
punye la takut nk final sampai hari pn lupe daaa....




Friday, May 6, 2011

......::: Wanita Perlu Gunakan Jari :::......

Anda keseorangan?? Atau berteman?? Di dalam tandas?? Bilik persalinan?? Di bilik HOTEL ?? Anda perlu untuk tahu tentang ini.. Berguna untuk anda.. Merasa selamat untuk bebas bergerak tanpa risau atau ragu-ragu berpikir ada ke orang sedang perhati segala perlakuan anda..

Berhati-hatilah, khususnya buat kaum wanita bahawa anda mungkin sedang dilihat dan diperhatikan ketika menggunakan cermin yang tergantung di tandas awam, bilik hotel, mahupun di bilik persalinan pakaian.. Macam mane tu? Teruskan bacaan..

Terfikir tak? Dan apa perasaan anda jika ketika anda sedang menukar pakaian, ada seseorang yang lain khusuk memerhatikan anda disebelah cermin sana! Tambah haru-biru lagi jika gambar anda dirakam dan disebarkan ke seluruh dunia..Wah..gawat!

Oleh itu, kita perlu pastikan cermin yang digunakan tu adalah cermin biasa ataupun cermin 2 arah.

Cermin biasa adalah cermin yang kita nampak diri sendiri dan dan cermin 2 arah adalah jenis cermin yang orang disebalik cermin boleh melihat kita, tetapi kita tidak dapat melihat mereka

.

Bagaimana kita ingin bezakan? Mari lihat foto dibawah ini.

Ini KACA DUA HALA. Apabila anda letakan jari, hujung kuku anda nampak bertemu dan tiada ruang antaranya, maka, AWAS, ANDA SEDANG DIPERHATIKAN.

Ini pula adalah cermin yang sebenar. Apabila anda letakkan jari anda seperti dalam gambar, hujung kuku anda akan kelihatan seperti masih ada ruang dan tidak dapat dirapatkan walau ditekan kuat.

Jelaskan foto di atas ni?

Jadi, harap lebih berhati-hatilah selepas ni.


.......::: 06/05/2011 :::......



hai...............
hari ni birthday adik angkat aku tau.....
blh lak aku terlupe....
sib bek ad FB....die yg ingt kan aku.....tp xcall lg die....
mlm t aku call die....
kne bt note ni,,t lupe lg.....
sat noh..........................


ha.............
da set...hihihihihihi...

aku knl die time f1 lg tau.....
die nk dak lompat(skip darjh 4 trus nek darjh5)...
so umr die muda sethn dari org lam kls die....
(skrg umur die 20 tahun la.....bkn 21....)
n skrg die sem last bt dip kat Uitm Arau,Perlis...
dulu aku slalu lepak bilik die ni,,,tu yg rpat.....


pe g erk??????
kangar????perlis????
negeri yg sgt kecil...hahahahahaha....
setiap kali kluar cnfm aku round satu negeri.....
Unimap die lak,,,kat merata tempat ada.....
kdg2 rse mcam lalu jalan yang sama lak.....
hahahahahahaha....


Tuesday, May 3, 2011

........::: 02/05/2011 :::........



hai3!!!!!!!!!!!!...........
hari ni aku agak bz,,,pg td g perpustakaan.......
pe lg,,,stdy la...lau pn juz satu bab je tp...
dari duk kat bilik n tdr,bek bace gak ckit....
kn2??????????

pas tu,,,ingt nk g bank,tp lupe bank ttp sbb cuti hari buruh..
bank kat cni ikutwktu kerje bank kat KL.....

ptg nye lak,,,aku duk lepak kat bilik FIQAH...
duk download apliction tuk XPERIA.....
tp xdpt gak!!!!!
hahahahahahahaha.........
lapar je yg kami dpt!!!!!!!!!!.........

n mlm ni,,,aku tgk crte "javana"
best gak r crte die......
cabaran seorg guru yg mengajar kat sek dak2 jahat!!!!

n sok!!!!!!!.....
aku nk g KANGAR!!!!!!
huhuhuhuhu....
xtau r dpt online x sbb mybe aku xbwk lptp....
mls la nk bwk,tinggal je kat bilik....


=)

nite semua!!!!!!!!

Sunday, May 1, 2011

......::: 01/05/2011 :::......



hari ni satu hari hujan di bumi sintok ni!!!!!!!...........
kerje aku????
bgun td,,,,,,ngdp lptp....
pas tu g makan.......
pas mkn,,,,,ngdp lptp lg....bt tax jap.....
n ym ngn mmbe lama aku.......
pas tu mkn lg(juz roti ngn nutella).....
n skrg tgh tulis blog...........

huhuhuhuhuhuh..........
bile nk btul2 stdy ni?????

************************************************

along aku ckp,,,lelaki ni mcm gelang getah....


lelaki nih
dia memang bila rapat ngan sorg ppuan
sampai satu masa
dia akan menjauh kejap
so masa tu ppuan akan rasa pelik, serba salah
and cuba utk reach lelaki tu
tapi itu sebenarnya akan lebih buat lelaki tu rasa makin nak menjauh
so dalam jangka masa ni ppuan kena sabar
so penting utk angah rilek dulu, kalu nak htr mesej pun, cakap benda2 yg macam goodluck, all the best je
bila lelaki ni dah habis jangka masa menjauh, dia akan dtg sendiri dengan double nak rapat ngan perempuan tu
paham dok?
macam getah la
kena tarik biar regang
then bila lepas, jadi dekat balik
kalu dekat je, getah jadi kendur
macam tu la umpamanya persahabatan tu


oh abang ku!!!!!!!!!!!,,,,thankz for your opinion......
ssh nk faham jiwa lelaki.....
so nk lg faham kne tnye la lelaki sendiri.....

=)